Verdwaald tussen de prostituees... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Verdwaald tussen de prostituees... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Verdwaald tussen de prostituees...

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

15 November 2011 | Singapore, Singapore

En het werd wel weer eens tijd voor een nieuw verhaal! Vorige week begon ik met nog 2 colleges, 5 papers/opdrachten en 4 examens te gaan maar ondertussen is dat al verminderd naar nog 2 opdrachten en 4 examens! Jaja alle colleges zitten erop en het is nu een kwestie van leren, leren en nog eens leren. Over precies 2 weken ben ik rond deze tijd mijn laatste examen aan het maken en ga ik ’s avonds maar even een lekker drankje drinken met m’n huisgenoten. Maaaaar de afgelopen weken zijn er natuurlijk ook weer fascinerende gebeurtenissen geweest :D

Om te beginnen hebben we ons tweede huisdier ontdekt. We hebben altijd al een minihagedisje gehad die zich zo nu en dan laat zien maar vorige week ontdekte Dionne een kakkerlak… Weliswaar dood en onder haar bed (dus niet in mijn slaapkamer) maar toch was het een beetje jammer, wij waren ervan overtuigd dat we kakkerlak vrij waren! Er werd even driftig schoongemaakt en de kakkerlak kreeg een eervolle vrije val in de afvalkoker, tot nu toe hebben we geen nieuwe vriendjes meer gemaakt dus ik hoop dat de insecten nog 3 weken buiten kunnen blijven. Daarna mogen ze het hele appartement door feesten ;).

9 November was het afscheidsfeest van alle exchange studenten ergens in het centrum van de stad. Dionne en ik gingen er samen heen en we hadden ons leuk opgetut en ik liep op bijzonder hoge hakken.. Laten we nou net verdwalen in de tippelzone van Singapore. Om ons heen allemaal hoeren die volgens Dionne jaloers keken naar mijn schoenen en wij stonden daar middenin het red light district wanhopig op zoek naar waar we in godsnaam heen moesten. Ik ben zelfs nog gevraagd naar mijn diensten waarna we heeeeeeel hard zijn doorgelopen. We zijn een kroeg binnengelopen om het vragen maar dat was ook echt een tent zoals je alleen in films ziet. Toen wij de deur open deden draaide iedereen zich om en werden we aangestaard door nog wat meer dames van lichte zeden en een soort bikerboys ofzo..Dionne vertelt me net dat er op het podium een travestiet stond te zingen maar dat heb ik gemist. Uiteindelijk heeft de bouncer ons de weg gewezen (het was maar een paar 100 meter verderop) en kon het echte feest beginnen..

10 November heb ik mama en Marieke opgehaald van het vliegveld (met die ochtend een lichte kater), Marieke nog een beetje suf van alle drugs waarmee ze haar hebben moeten platspuiten en mama vooral erg enthousiast dat ze d’r leukste kind weer live te zien kreeg. We zijn eerst naar het hotel gegaan om even alle spullen uit te pakken en een beetje te acclimatiseren. Op dat moment vond Marieke vooral alles stinken, alles was vies en de warmte was ook niet lekker… En op dat moment had ze dus nog 2,5 week te gaan. Die avond hebben we weinig meer gedaan, lekker gegeten bij Spizza een lekkere pizzeria want ik had niet echt het idee dat er al bijzonder veel trek was in Singaporees eten. Mama en Marieke waren allebei doodop van de vlucht dus zijn ze op tijd naar bed gegaan. En natuurlijk lagen ze ook allebei ’s nachts wakker vanwege die fijne jetlag, Marieke wist niet wat r overkwam :p.

De volgende dag was ik rond half 11 weer bij het hotel vanwaar we naar Sentosa zouden gaan, ook mama en Marieke wilden graag naar Underwaterworld. Voordat we naar Underwaterworld gingen zijn we eerst nog naar het Butterfly & Insect Kingdom geweest, met aaaaaallemaal beestjes (had Bart erg leuk gevonden..) De vlinders waren wel erg mooi en ook supergroot, die Nederlandse wannabe’s zijn er niks bij. Vanaf hier zijn we eerst wat gaan eten en daarna zijn we naar het aquarium gegaan. We waren nog net op tijd voor de dolfijnenshow dus dat was wel leuk. Verder hebben mama en Marieke zich goed vermaakt met vissen aaien (zie foto’s!) en alle andere bijzondere dingen die er te zien zijn. Oja we waren nog geen 5 minuten op Sentosa toen er een man zat met een slang, waarmee je op de foto kon. Mijn lieve dappere moedertje wilde dit gelijk dus ze is ook nog op de foto geweest met een slang. En dan vragen mensen hoe ik aan mijn impulsiviteit kom! Vanaf Underwaterworld moesten we natuurlijk weer een bezoekje brengen aan de Fish-Spa waar je visjes van je voeten kan laten eten. Het filmpje is echt hilarisch maar ik ben nog te laat begonnen met filmen, ze waren ondertussen al een beetje gewend…

Vanaf Sentosa zijn we op weg gegaan naar Lau Pa Sat, het grootste foodcourt in Singapore wat in het financial district staat. Het was er gelukkig best rustig dus we konden een beetje rondlopen om een gerecht te kiezen. Het werd uiteindelijk Indiaas want daar zat de meeste kip bij dus daarvan was de kans het grootst dat Marieke het zou lustten ;) Uiteindelijk hebben we onze buikjes aardig rond gegeten en zijn we richting One Raffles Place gegaan waar we in de sky bay One Altitude nog een drankje hebben gedronken.. Deze bar is het hoogste punt van Singapore (hoger dan de helipad waar ik op heb gestaan) dus het uitzicht was echt geweldig!

De volgende dag kwamen mama en Marieke naar mij en heb ik ze opgehaald bij het MRT station bij mij in de buurt. Vanaf mij zouden we dan naar de Chinese Gardens gaan en naar het schildpaddenmuseum wat natuurlijk echt iets voor ons is ;). Helaas was het bij vertrek al een beetje aan het regenen en uiteindelijk werd het een van de slechtste dagen OOIT in Singapore. Nadat ik natuurlijk met mn grote mond had gezegd dat de buien altijd maar van ‘korte duur’ zijn en dat het ‘bijna nooit’ de hele dag regent. Ahum. Aangekomen bij de Chinese Gardens hebben we bijna een sprintje getrokken naar het museum om nog voor de regen binnen te zijn wat gelukkig wel lukte. Eenmaal daar brak helaas alles open en heeft het echt superlang geregend.. Desalniettemin hebben wij ons daar prima vermaakt en op de terugweg hebben we lekker door de pasgevormde riviertjes gelopen terwijl Marieke het nodig vond om mij nog zeiknat te maken met de paraplu.

Het hield verder niet meer op met regenen en hebben we gezellig bij in de woonkamer zitten…. Scrabbelen!! Jaja en van iedereen die nu denkt wat saai verwacht ik dat ze nu per direct wordfeud verwijderen van hun Iphone ;) Tegen de avond zijn we weer richting de stad gegaan en hebben we wel Singaporees gegeten. Mama vond het lekker, Marieke niet, maar het meest irritante was wel de (dronken?) vent die bij ons aan tafel zat. Hij bleef maar praten over vanalles en nog wat terwijl wij heel hard ons best deden om duidelijk te maken dat hij wel weg mocht gaan. In het hotel heb ik ze even ingecheckt voor de volgende vlucht, naar Sumatra, waar ze nu ergens in de jungle rondhangen.

Donderdag vlieg ik weer naar Java waar we samen nog een paar dagen rondhangen. Daarnaast doe ik nu niks anders dan leren voor de eindexamens en m’n sociale leven missen.
Dat is het tot zover.. Ik denk dat mijn volgende berichtje de laatste zal zijn uit Singapore. 4 December vliegen Anne-Fleur en ik eerst voor een paar dagen naar Phuket in Thailand en daarna gaan we via Bangkok naar Cambodja om vanaf daar weer verder te backpacken. Ik neem mn laptop mee dus ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van ons wel en wee :)


  • 15 November 2011 - 14:01

    Godelieve:

    "Marieke nog een beetje suf van alle drugs waarmee ze haar hebben moeten platspuiten en mama vooral erg enthousiast dat ze d’r leukste kind weer live te zien kreeg": hahaha, heb weer smakelijk gelachen! Succes met leren en de examens, en veel plezier op Java.

  • 15 November 2011 - 15:43

    Annette:

    Nou Iris, ik vind Marian net zo dapper met die slang, hoor ik dat je haar en Marieke uitmaakt voor 'watjes'! Ben het er niet mee eens! Ze vinden die visjes misschien wel (een beetje) eng, maar ze laten ze toch mooi hun pootjes schoon knabbelen :-)
    Veel succes nog met de studie en examens, nog ff volhouden! En veel plezier samen op Java: doe je Marian en Marieke de groeten van mij? xxx

  • 15 November 2011 - 16:47

    Sindy:

    Ik wil TERRUUUUUUUUG :( haha

  • 17 November 2011 - 20:22

    Wilfried:

    Nee Sindy. Als je tante terug is gaat eerst je oompje voor een kleine maand. Daarna mag jij weer. Doei

  • 19 November 2011 - 17:14

    Oompje:

    Nou, studeren maar! Het leven lijkt me erg zwaar, daar. Moeder en zus meezeulen, even naar Java, regen, schildpadden en mooie vlinders.
    Het is natuurlijk de kift: zou ik ook wel willen.
    Wat leuk om te zien dat mijn zus zo dapper is. Ik hoor de geluidjes al die ze maakte toen die slang om haar nek ging. En überhaupt: naar Singapore - waar jij dan tenminste nog bent voor de opvang en de rondleiding - en ook nog eens naar Indonesië, echt spannend.
    Wij ploeteren ondertussen voort. Werk in de school: druk, zorgen, hectisch. Erger: Frieda's zus die voor de tweede keer in korte tijd in het ziekenhuis ligt. Nog even en we vieren Sinterklaas en Kerstmis. Werk-ze, goed je best doen, ik verwacht niet anders van je, je zult die Singaporezen een poepje laten ruiken en daarna veel plezier. We wachten op de spannende verhalen.
    Liefs, oompje

  • 19 November 2011 - 17:16

    Oompje:

    Niks geen kift meer: lees ik net de reactie van Wilfried dat oompje voor een kleine maand gaat. Wat een superaanbod, zwager, ik neem het vanzelfsprekend graag aan. Ik verheug me al!

  • 20 November 2011 - 09:24

    Andrea:

    Het is zo fijn om al die familieleden die ver weg zijn op de voet te volgen!
    Heerlijk om allemaal te lezen!
    Succes met de laatste loodjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 65052

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: