Begin van een nieuw jaar, en nieuwe herinneringen! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Begin van een nieuw jaar, en nieuwe herinneringen! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Begin van een nieuw jaar, en nieuwe herinneringen!

Door: Iris

13 Januari 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Eindelijk tijd voor een nieuw verslag. Er is een hoop gebeurd de laatste tijd, al vele landsgrenzen gepasseerd en de overgang van het oude naar het nieuwe jaar ging gepaard met leuke, maar ook een hoop minder leuke berichten.

Ik pak weer op waar ik gebleven was (dit wordt een laaaaang verhaal). De olifanten! Naar het park was best een eindje rijden en we zaten met z'n 10 in de achterklep van een soort verlengde 4wheel drive. Bij aankomst werden we al opgewacht en begroet door 2 olifanten die gelijk de zakken bananen hadden gespot. We kregen eerst een kleine introductie over het park, overdag 'werken' de olifanten voor de toeristen maar daarna mogen ze vrij door de jungle hobbelen en zo kan het maar zo zijn dat ze ook een paar dagen wegblijven voordat ze terugkeren naar het park. Een goed concept vonden wij:) Eerst kregen we les inde commando's en daarna moest iedereen een proefritje maken. Daarna werden de olifanten 'verdeeld' maar toen Anne-Fleur en ik nog als laatste zaten waren de olifanten op! In de verte kwamen er nog echter 2 aangelopen en een van de gidsen kwam ons vrolijk vertellen: ' you get the BIIIG one' nou lekker dan haha! Het was wel echt heel gaaf, tussendoor nog geluncht en daarna zijn we naar een waterval gereden waar die olifanten letterlijk vrolijk in het water plonzen en ons natspoten terwijl wij met emmers water hen natmaakten. Onvergetelijke dag. Niet lang hierna reden we terug naar het guesthouse, moe maar zeer voldaan.

De dag erna was het oudejaarsdag, waarop we niet zoveel hebben gedaan overdag. ''s Avonds hadden we afgesproken met de mensen van de dag ervoor om samen oud en nieuw te vieren. Zo gezegd zo gedaan, met z'n allen een leuke kroeg opgezocht waar de cocktails 2 voor de prijs van 1 waren. Er bleek ook een dakterras te zijn waar we stiekem naartoe zijn gegaan rond 11uur en vanaf daar had je een mooi uitzicht overde stad. Gezellige mensen, lekkere drankjes en de lucht niet alleen gevuld met vuurwerk maar ook met ontelbare lampionnen: het was een avond die beter uitpakte dan verwacht.

Volgende ochtend moesten we al heel vroeg op omdat we een lange reis voor de boeg hadden, 22 uur met de trein en een stukje bus en dan nog eens 2 uur met een boot, en tussendoor overal wachten. Maar op 2 januari kwamen we dag toch aan op Koh Tao, het schildpaddeneiland. Hier gingen wij onze eerse cursus duiken volgen. Om dit verhaal een beetje binnen leesbare lengte te houden zal ik hier niet te veel over vertellen, we hebben allebei ons brevet gehaald en het duiken was gaaf! We hebben 4 duiken gemaakt, op 3 verschillende plekken tot een diepte van 18 meter. Het weer was de eerste dag slecht en de muggen meedogenloos maar we hadden dit laatste deel niet willen missen!

6 januari hadden we weer een reiswagen, van Thailand naar Singapore dit keer. Iets na twaalven 's nachts was ik bij het hotel waar Peter en papa al een tijdje zaten met hun vriend Heineken. We zijn samen met Anne-Fleur nog iets wezen drinken in een bar waar de eigenaresse Peter sprekend op Gerard Depardieu vond lijken, dat geeft het niveau van de avond redelijk aan. Om 3 uur lagen we in bed en wist ik weer waar oordoppen voor uitgevonden waren:) hoe dan ook, 's ochtends heeft papa nog een poging gewaagd om mijn laptop aan de praat te krijgen maar deze blijkt stukken dan stuk. Voorlopig ook geen foto's meer want ook op de kaartjes die ik nog wel heb zit een virus.

Zaterdag 7 januari zijn we dus naar Macau gevlogen, waar de temperatuur maar 11 graden bleek te zijn! Macau is het Las Vegas van Azië en er waren op lelijke woonflats na alleen maar casino's en hotels om al die gekke gokkende Chinezen op te vangen. Uit de boekjes en foldertjes die ik las begreep ik dat veel Chinezen vaak voor een dag of 2-3 komen om heftig te gokken en dan niet ergens slapen maar gewoon 3 dagen straight in het casino verblijven. De eerste avond zijn we vooral door alle pauper casino's gelopen en wilden we nog iets drinken in de bar van het hotel maar dat bleek een stripclub te zijn ( Peter beweert van niks te weten terwijl hij het hotel gekozen heeft;) De tweede dag hebben we een sightseeing tour gedaan met zon hop on hop off bus, en hebben we ook rondgelopen in de betere casino's, wat een bouwwerken zijn dat! Echt hallen zo groot als meerdere voetbalvelden met alleen maar gokken!

Volgende dag waren we iets later wakker dan gepland en hebben we ook maar weer rustig onze spullen ingepakt, om half 1 gingen we met de Ferry naar Hong kong wat ongeveer een uur duurde. Helaas was het wel vrij heiig dus uit het raam kon je niet zoveel zien. In Hong kong namen we een taxi naar ons hostel terwijl papa en Peter hun ogen uitkeken daar. Het hostel bleek iets anders te zijn dan verwacht, na verschillende omzwervingen via allerlei vreemde gangetjes en liften kwamen we ergens op de 10e verdieping waar voor ons een deur werd opengedaan die dan moest leiden naar onze 'kamer'. Onze kamer bleek 1,80m bij 3,5m te zijn en dat was inclusief wc, douche, nachtkastje, een eenpersoonsbed en een tweepersoonsbed...... Papa en ik moesten op een bed van 1,20 breed en maar 1,80 lang! Die avond zijn we naar Lan Kwai Fong gegaan, het uitgaanscentrum waar je lekker kunt eten en hebben we ook de skybar bezocht waar ik de vorige keer al was geweest. 's nachts was natuurlijk diepe ellende en ben ik halverwege de nacht op de grond gaan liggen, omdat papa constant mij in m'n gezicht sloeg of met z'n hand in m'n mond hing haha. Daarnaast werd er door beide heren zo hard gesnurkt dat het leek alsof er constant motoren gestart werden naast mn oor. Niet echt een succes:p De tweede dag was ik dus echt geradbraakt maar was toch leuk. Eerst zijn we weer naar die megaboeddha gegaan met de kabelbaan (dit keer in een karretje met glazen bodem, doodeng) en daarna weer naar de Peak, het hoogste uitzicht punt waar je heen kunt met een ouderwetse tram. Daar ook lekker gegeten 's avonds en voordat we teruggingen naar het hostel heb ik oordoppen gekocht.. Papa zou hard z'n best doen om stil te liggen en ik moet toegeven, die nacht heb ik erg goed geslapen (hij kan het dus wel).

Volgende ochtend hebben we nog door een typisch deel Hong kong gelopen en over een markt heen waar weer de nodige souvenirs zijn ingeslagen. Ook hebben we de vissen/huisdierenmarkt bezocht wat erg zielig en toch ook intrigerend was. Mensen doen soms vreemde dingen.

Goed en nu ben ik dus weer in indonesie, gisteren aangekomen en ik kan eindelijk weer andere kleren aan dan dezelfde meest warme kleding die ik had van de afgelopen week. Het relaxen begint hier:) Nog 2 weken en dan ben ik weer in Nederland maar tot die tijd ga ik nog even fijn genieten:)

• 13 Januari 2012 - 12:01

Annette:

Jammer dat er geen foto's meer bij zitten, maar je hebt groot gelijk dat je geen risico neemt dat er weer wat fout gaat! Nog bedankt voor de leuke kaarten die we hebben gekregen; zeer gewaardeerd! Veel plezier nog die laatste twee weken, groeten aan Wilfried en Peter, en tot gauw xxxx

• 13 Januari 2012 - 15:25

Mama:

Ook al had ik veel van je verhalen al live gehoord, het blijft leuk!
    Bij mij is het heerlijk rustig in bed, dat snap je wel. Dat wordt nog wennen straks. Nee hoor, ik mis hem toch wel. (ja Thea, echt waar) Maar voorlopig genieten jullie nog lekker en ik geniet op afstand mee. xxxxxx

• 15 Januari 2012 - 14:41

Marian L:

Iris, wat maak je toch enige dingen mee, stuk voor stuk, je verstaat se kunst omecht overal het onderste uit de kan te halen(te genieten) alleen al dat duiken en die olifanten, dat laatste heb ik ook wel gedaan, groetjes, tot ziens