Last call for passenger Iris de Groot! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Last call for passenger Iris de Groot! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Last call for passenger Iris de Groot!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2012 | Singapore, Singapore

19 vluchten gehad en nog 2 te gaan, tienduizenden kilometers en 8 verschillende landen aangedaan. Een volgestempeld paspoort rijker en een niet aangebroken verpakking antibiotica nog veilig in de first aid kit. Genoten van de reisgenoten; tante Silvia, Sindy, Mama, Marieke, Anne-Fleur, Papa en Peter. Topscorer geworden in een Singaporese competitie. Kwal gegeten en erdoor geprikt. Duikbrevet gehaald en gesnorkeld met meer dan 1 meter grote schildpadden. Scrabblespel 8 weken meegedragen en geen enkele keer scrabble gespeeld. Heftig gestudeerd en bijzonder leuke cijfers gehaald. Geleefd met 4 personen in een appartement wat maar twee keer groter was dan mijn kamer in Tilburg. Op olifanten gereden en ze gewassen onderaan een waterval. Oud en nieuw gevierd op een dakterras in Thailand met goedkoop gekochte drank en 2 voor de prijs van 1 cocktails. Gegokt en verloren in Macau, op de grond geslapen in Hong Kong. Kakkerlakken verjaagd in Kuala Lumpur en menu's voor pingpongshows bekeken in Phuket. Vulkanen beklommen en apen op m'n hoofd gehad. Gereden op/in (?) een bamboetrein in Battambang en keukenprinses geworden Luang Prabang. Geslapen in hotels, hutjes, hostels, bezemkasten, cottages, op een ferry met 100 kotsende mensen om me heen, in vliegtuigen en dus op de grond. Naar de kapper geweest voor 2 euro en uit geweest op de hoogste gebouwen in Singapore. Gezwommen in een infinity pool en biertjes gedronken van 18 euro per glas. Ik vrees dat ik deze lijst nog behoorlijk kan uitbreiden!

Laatste dagen vlogen ook voorbij, de bootreis terug van Gili Trawangan naar Bali was weer diepe ellende! Aan de kust ging het nog wel maar eenmaal op de open zee werd onze boot echt een speeltje van de metershoge golven. Er zat een vrouw achterin die echt helemaal in paniek was en riep dat we doodgingen. Ook was er een man die voor de zekerheid vast het reddingsvest aanwilde. Ook weer veel mensen die moesten overgeven (hoe kan het ook anders:p) maar gelukkig waren wij niet ziek, hoewel af en toe de zenuwen wel de kop op staken! In Bali hebben we nog lekker aan het zwembad gelegen en gisteren nog de hele middag gewinkeld. 's Avonds zijn we met John nog wat gaan eten en hebben we een aantal travestietenclubs bezocht (?) Ja inderdaad dat lezen jullie goed haha, die zaten verderop in de straat en Peter wilde die zo graag zien! Papa en John stonden op een afstandje te kijken en ik ben met Peter even binnen geweest. Maar goed, als je al 6 maanden hier rondloopt sta je niet meer zo te kijken van mannen die als vrouwen verkleed zijn!

Nu ben ik dus op het vliegveld en over 2 uur vlieg ik als het goed is naar Dubai. Dan is het 01.20 's nachts en ik ben al hier vanaf 16u vanmiddag, het wordt dus ook wel eens tijd. Het gevoel van naar huis gaan was er eerst niet maar tijdens de vlucht van Bali naar Singapore realiseerde ik me heel eventjes wat het inhield. Weer naar huis, ruziemaken met Marieke omdat ze mijn kleren aan heeft, mopperen op Bart omdat ie alweer zit te zeuren over de film die ik wil zien, vloeken op Frank omdat ie weer niet de keuken heeft opgeruimd voordat ie wegging zoals ie had belooofd. Maar ook; winkelen voor nieuwe kleren met dat zusje van mij, heerlijke zaterdagen films kijken met Bart als we het eenmaal eens zijn en lekker samen met Frank papa belachelijk maken als ie weer eens ongelijk heeft maar dat niet toe wil geven. Ik heb papa uitgezwaaid toen ie net wegging tot op het laatste puntje waar we mekaar niet meer konden zien, ergens was ik ook nog graag met m meegegaan maar naar huis is toch ook wel lekker!


De afgelopen 6 maanden zijn met recht weer een ervaring te noemen. Ik heb zoveel gedaan en gezien dat ik me de helft niet eens meer herinner. Normaal zeg je dan 'gelukkig hebben we de foto's nog' en ik hoop dat dat in mijn geval ook zo is als mn laptop gefixed is door een of ander computer genie! Azie was natuurlijk anders dan Afrika, ik weet dat sommigen van jullie soms hoopten op iets spannendere verhalen. Afrika heeft ertoe geleid dat ik de opleiding doe die ik nu doe, en is ook de drive achter wat ik er mee wil bereiken. Azie heeft me simpelweg iets meer van de wereld laten proeven, een cultuur laten zien waar ik nauwelijks mee bekend was voordat ik hier kwam en ik ben weer een stapje dichterbij mn baan waarmee ik mensen ga helpen, veel geld ga verdienen en de wereld ga veranderen haha! Tot die tijd pendel ik voorlopig weer heen en weer tussen Tilburg en Westervoort maar waarschijnlijk verandert dit weer in september of januari 2013.. Ik hou jullie op de hoogte!

Voor de laatste keer; veel liefs van mij en tot snel!

  • 26 Januari 2012 - 15:53

    Mama:

    heerlijk schat, morgen zie ik je weer! Ik word trouwens helemaal niet genoemd als reden om graag naar huis te gaan. Maar dat is vanzelfsprekend natuurlijk..... xXXXX

  • 26 Januari 2012 - 15:55

    Annette:

    Goede reis en tot gauw, wereldreiziger! xxx

  • 26 Januari 2012 - 15:59

    Iris:

    Aaah mamsie inderdaad, dat hoef ik niet te noemen;)

  • 26 Januari 2012 - 16:29

    Liefste Vriendje;):

    Krijg ik geen mail terug;)
    Tot morgen schatje!!
    Xx

  • 26 Januari 2012 - 19:47

    Marrit:

    Meid wat een ervaringen heb je toch weer op gedaan!
    Wens je nogmaals een goede reis terug. Ook van mijn ouders. En wat zal je ook weer blij zijn, lekker thuis. Waar de andijvie stampot o pje wacht, met spekjes :-)
    Tot snel,

    liefs Marrit, Amber, Casper en Fleur

    ps Casper gaat zaterdag eindelijk dan voor het eerst naar voetbal....Die is me blij. Gisteren voetbal sokken gekocht en scheenbeschermers. Hij gaat voetballen bij Angerlo Vooruit....:-p

  • 27 Januari 2012 - 09:05

    Mila:

    Iris! Wat een mooi verhaal een wat een belevenissen! Tot sneeeeeeel! Liefs en geniet nu maar van je tijd thuis! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 65065

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: