Al bijna... op de helft?? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Al bijna... op de helft?? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Al bijna... op de helft??

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

22 Oktober 2011 | Singapore, Singapore

Even voor de duidelijkheid, ik ben dus niet hier op vakantie hoewel dat misschien soms zo lijkt omdat ik natuurlijk alleen maar de leuke dingen vertel. Aangezien mijn studie hier een vergeten item lijkt voor jullie zal ik daar ook iets over vertellen: SMU is superleuk maar ook superstreng en dan vooral als het om cijfers gaat. Ze werken hier met een ‘bell-curve’, wat de cijferverdeling bepaald. Die verdeling heeft dus de vorm van een bel, zo’n ding wat iedereen met kerst in de bomen en aan de deuren heeft hangen. Dit houdt in dat bijv als er 45 leerlingen in een klas zitten (zoals bij mij) er maar 10% een 9,5 mogen halen (dit is de top van die bel). Daarnaast mag 20% een 9 halen en die bel loopt steeds breder uit dus een groter percentage mag steeds een lager cijfer halen. Het lullige is dus dat stel 20% heeft volgens de antwoorden recht op een 9,5 dan nog mag maar 10% een 9,5 krijgen dus kijken ze naar wie er nóg betere antwoorden heeft gegeven. Zo krijg je dus een heel arbitrair systeem en moet je echt de beste zijn of bij de allerbeste horen wil je goede cijfers halen, want simpelweg de juiste antwoorden geven is niet genoeg.

De afgelopen 2 weken waren dan ook weer erg saai aangezien ik van ’s ochtends 09.00 tot ’s avonds 19/20.00 met school bezig ben geweest, en zelfs dan weet ik niet of het resultaat goed genoeg is! Maar goed, over 5 weken is het allemaal afgelopen en zullen we weten wat de uitkomst is;).

Dan de weer wat leukere dingen, maandag zijn Sindy en Silvia teruggekomen uit Bali en hebben ingecheckt in het Perak Hotel in Singapore. Maandagavond heb ik met Sindy een rondje stad gelopen die spontaan opgewonden werd van alle winkels en shopmogelijkheden (Singapore is een groot winkelcentrum).
Dinsdagavond hebben we samen de local cuisine (Hokkien Mee) van Singapore gegeten en een typisch Singaporees drankje (Soya Milk with Jelly bubble) gedronken waarna we weer zijn gaan winkelen, dit keer met tante Silvia erbij. Ik had gehoopt dat zij evt vast wat spullen van mij mee konden nemen naar huis maar als we op dit tempo doorshoppen is die kans erg klein vrees ik!
Woensdagavond zijn we naar de Nightsafari geweest, het regende heel erg op de heenweg maar in het park hebben we het wel drooggehouden gelukkig. Het was leuker dan ik dacht, we zijn met een soort treintjes het park rondgereden en je kreeg live commentaar bij wat je allemaal zag. Sommige dieren waren zo dichtbij dat je ze bijna aan kon raken dus het was zeker de moeite waard. Naderhand zijn Sindy en ik nog een stukje gaan lopen en op de terugweg moesten we een weg oversteken maar het was pikdonker. Ik hoorde van links iets aankomen en schrok, terwijl ik Sindy terug trok. Bleek het een medewerker van het park te zijn in een golfkarretje (zoveel kon ik onderscheiden) maar verder zagen we niks. Ik hoorde nog ergens uit het niets ‘sorry’ komen en dat was echt hilarisch want we zagen dus nog steeds geen steek.
Donderdag zijn we naar Sentosa geweest, het grote rijke mensen party eiland. Met de kabelbaan heen (jaja ik begin eraan te wennen) wat Sindy iets minder leuk vond. Als ze had mogen zwemmen ipv van met dat ding had ze t ook gedaan. Eenmaal op Sentosa zijn we eerst naar Underwaterworld geweest, een soort Burgers Bush Ocean. Alleen hier mocht je ook vissen aanraken en hadden ze echt hele bijzondere beesten. Heb me goed vermaakt. We hebben daar ook nog een dolfijnenshow bekeken en daarna zijn we naar Cineblast gegaan, hier kregen we een 4D show waar eigenlijk niet zoveel aan was. Tante Silvia werd al ziek bij de eerste bewegingen van het karretje en heeft de rest van de ‘rit’ met de ogen dichtgezeten! Vervolgens wilden we naar een ander deel van het park om daar later een show te bekijken maar onderweg kwamen we een gezichtentekenaar tegen. Sindy en ik hadden al funfotos gemaakt in zon cabine maar dit was ook wel leuk en de tekeningen die er stonden waren mooi. Het zou 10 minuten duren…. Dus wij vol goede moed zitten en natuurlijk heel veel lachen. Terwijl die kerel bezig was kwamen er allemaal mensen om ons heen staan en kijken en we werden weer 1 grote attractie. Er waren ook heel veel mensen die er een foto van gemaakt hebben terwijl wij daar zaten! Hierdoor moesten we natuurlijk nog meer lachen en was de tekening uiteindelijk iets minder gelijkend dan we gehoopt hadden haha, hoewel tante Silvia m wel heel goed gelukt vond. De Songs of the Sea show was erg leuk, ik heb er een stuk van gefilmd maar volgens mij kan ik maar een minuut uploaden. Eenmaal bij het hotel hebben we nog pizza besteld, en later ben ik weer richting Commonwealth gegaan.

Gisteren zijn we naar Mustafa centre geweest, een heel groot Indisch winkelcomplex waar we nog meer kleding hebben gekocht. ’s Ochtends was het echt aan het stortregenen (ik stond tot halverwege mijn kuiten in het water, gewoon midden op een straat!?) maar later klaarde het gelukkig op. Terwijl ik naar het hotel liep was het ook nog keihard aan het onweren, op een gegeven moment was de knal zo hard, dat ik van schrik mn paraplu liet vallen en omhoog sprong! We waren al weer bijtijds bij het hotel waar we gewoon nog een beetje hebben zitten kletsen en wat mensen gebeld hebben. Rond 20u hebben ze een taxi genomen richting vliegveld en ben ik naar huis gegaan. Voelde me toch een beetje zielig en alleen dat ik zo achterbleef;).

Vanochtend had ik een voetbaltoernooi, ze zeiden ‘futsal’ dus ik ging uit van zaalvoetbal… Kwam ik daar, was het gewoon op kunstgras op een kleiner veldje in een kooi, en gewoon buiten. Weer een cultuurverschilletje. Na het toernooi (2e geworden!) liep ik terug met Broc, een meisje uit het team en we hadden t een beetje over wat we wilden doen nadat we afgestudeerd waren. Alle Singaporezen zijn heel streberig en willen allemaal een goede baan enzo dus dit antwoord verwachtte ik ook. Zij zei echter dat ze 5 jaar wilde werken en daarna op een boerderij in Australie wilde gaan wonen! Lekker schapen houden zei ze en dat ze dan een beetje kon luieren. Ik lag echt in een deuk want die zag ik echt niet aankomen (Vandaag is de dag van de misplaatste verwachtingen denk ik!). Nu ga ik weer aan de studie maar mn lijf is echt moe, dus misschien doe ik eerst even een schoonheidsslaapje (moest al om kwart voor 7 m’n bed uit).

Oja ik heb ook mijn reis met Anne-Fleur in december en begin januari grotendeels grofweg gepland. Als ik wat meer zekerheid heb zal ik ook de details laten weten maar zoals het er nu naar uitziet wordt het echt een toptrip!!!


  • 22 Oktober 2011 - 09:21

    Annette:

    Hoi Iris, weer genoten van de belevenissen met Sindy en Sil. Volgens mij hebben die echt een fantastische tijd gehad! En natuurlijk weten wij best wel dat je daarginds (ook) moet studeren, maar toch vinden we je niet echt zielig ..... ;-)

  • 29 Oktober 2011 - 13:04

    Oompje:

    En ook nog eens toekomstige huisbaas.
    Eindelijk is het vakantie - nou ja, alweer bijna voorbij. Lekker hoor, eerst twee dagen Luxemburg en de rest Vogezen. Weinig doen - een beetje nakijken en een presentatie (Prezi, weer wat nieuws) geschreven. En voor de rest dingen gedaan die je in een Nederlands verslag niet mag schrijven.
    En ondertussen zit mijn favonicht maar in Singapore mooi te wezen (zie: schoonheidsslaapje), te voetballen, shoppen, funnen en o ja, ook nog te klagen over de hoge prestaties die geleverd moeten worden bij de studie.
    Voor mijn gevoel is dit verblijf in Azië toch een ander avontuur dan dat in Afrika. Maar goed, ook dit nemen ze je weer niet af. Weer een ervaring rijker, staat goed op LinkedIn waar je nog steeds niet zit. Het wordt toch tijd om aan je carrière ta gaan denken!
    Is er dan over vijf weken al duidelijkheid of je verblijf en/of je studie succesvol zijn geweest. En daarna nog reizen? Met je ouders? En wie nog meer? Vervolgvraag: wanneer moeten we ja kamer op orde hebben?
    Nou, geniet van de rest van je vakantie - of: inspanning; wij gaan morgen terug naar Nederland. Maandag is het zover: dan zijn ze er weer!
    Liefs, oompje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 65063

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: