Singaporese voeten en relatieblunders - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Singaporese voeten en relatieblunders - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Singaporese voeten en relatieblunders

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2011 | Singapore, Singapore

Nog maar even een update voordat ik begin aan mijn welverdiende vakantie! Vanavond haal ik Sindy en tante Silvia op van het vliegveld waarvanaf we morgenochtend al doorreizen naar Java, Indonesië, waar we meer dan een week zullen rondreizen. Daarna zullen zij in Bali blijven terwijl ik weer terugga naar Singapore om al mijn mid-terms te maken en termpapers in te leveren. Heel onwerkelijk nog dat ik ze dus vanavond al ga halen!

Zoals verwacht waren de afgelopen 2 weken behoorlijk rustig maar toch is er wel weer wat te vertellen. We hebben onze tweede competitiewedstrijd gespeeld en deze zowaar gewonnen, 2-0 voor SMU! 1 doelpunt van mijn kant en een assist die netjes afgerond werd door Joan, een teamgenootje, bezorgde ons de overwinning. Wat ik de vorige keer vergeten te vertellen was dat voor de wedstrijd beide teams in een rij moeten gaan staan, zoals je dat ook ziet bij professioneel voetbal om handjes te schudden enzo. Daarnaast (!) loopt de scheidsrechter een keer voorlangs en moet je je handen uitsteken om te laten zien dat je geen lange nagels hebt, daarna loopt de scheids een keer achterlangs om je noppen te checken om te zien of ze niet van metaal zijn gemaakt. De eerste keer dacht ik echt.. Wat is dit nou weer.. Ook weet ik niet altijd de Engelse termen voor wat ik allemaal roep in het veld, als er iemand op je af komt in het veld van achteren roepen wij altijd ‘man in de rug’, maar blijkbaar werkt ‘man in your back’ niet hetzelfde;).
Gisteren was de laatste wedstrijd en deze pakte op alle fronten helaas verkeerd uit, we verloren 3-0 en in het eerste kwartier zette ik een blok verkeerd waardoor nu mn enkel aan gort is. Gisteravond werd ie steeds dikker en stijf en nu heeft ie over de hele lengte van de band een mooie paarse kleur En er zit een ei op! Kun je met gemak een omelet van bakken.. Zit nu dus veel met de poot omhoog en straks maar tapen en op de negeerstand;)

Verder wat algemener..Mensen vragen wel eens aan mij waarom ik voor Singapore gekozen heb en niet lekker Duitsland ofzo, de reden is voornamelijk de reismogelijkheden vanuit Singapore naar omliggende landen en het vakkenpakket dat deze universiteit aanbood. Ik heb echter nog een goede reden gevonden om naar Singapore te gaan: de MacDonalds heeft namelijk een bezorgservice! Zoals je bij ons wel een pizzakoeriers op van die aftandse scootertjes ziet, zo zie je die hier met een volgeladen, warmte-isolerende MacDonalds backpack op hun rug om de menuutjes en de Happy Meals af te leveren. Uitvinding van de eeuw als je het mij vraagt.

Nog iets anders ‘Singaporees’…Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik een voetenfobie heb. Ik hou niet van voeten. Of ze nou frisgewassen zijn of mooi gelakte teennagels hebben, ik kan er niks mee. Sommige voeten accepteer ik na verloop van tijd, zoals die van Bart, maar dat is onoverkomelijk als je regelmatig in hetzelfde bed ligt en dus ook met elkaars voeten in aanraking komt. Alleen babyvoetjes vind ik leuk, misschien heeft het dus iets te maken met of er op de voeten gelopen wordt of niet. In ieder geval, iets wat ik van te voren niet wist, en wat een behoorlijk tegenargument zou zijn geweest voor het studeren in Singapore zijn de voeten van de mensen hier. Het is voor vrouwen ‘hip’ om je teennagels te laten groeien en dan in een kleurtje te laten lakken, maar omdat het ook hip is om kleine voetjes te hebben zie je heel veel vrouwen in te kleine schoentjes met daarvoor van die lange uitstekende teennagels. Het zijn net klauwen. En ik griezel ervan bah! Over mannenvoeten ga ik het niet eens hebben want ook al is het voor hen niet hip om de nagels te laten groeien totdat ze een eigen postcode hebben, toch doen ze het. Een van de weinige minpuntjes van het over het algemeen goed verzorgde Singapore;)

Tot slot (jaja kort verhaal dit keer, moet nog een hoop doen vandaag), de overheid controleert hier echt ALLES, zelfs het weer. Afgelopen weekend was de Formule 1 in Singapore, en de week daarvoor was het echt superslecht weer, wat ik niet zo goed snapte omdat het nog geen regenseizoen is. Maar goed, ik kwam er dus achter dat de overheid in die week allerlei chemisch spul de lucht ingeschoten hebben om het te laten regenen zodat het tijdens de Formule 1 droog zou blijven. Noujaaazeg dat slaat echt nergens op! Maar heeft wel gewerkt.. Die zondagnacht trouwens werd het zo slecht weer dat we echt dachten dat er bomaanslagen waren zo hard onweerde het. Wij hebben (hadden) een spiegel in een raamkozijn staan maar omdat ze ramen zo trilden is dat ding uit het kozijn gelanceerd, nou dan schrik je wel hoor om 3u snachts! Hele keuken onder het glas van de spiegel:s

Oja allerlaatste, ik liep laatst met een teamgenootje mee naar de bushalte na de wedstrijd en toen moest ze huilen. Ik vroeg dus aan haar ‘Are you ok?’ waarop ze zei dat het goed ging. Daarna vroeg ik ‘Are you sure?’ en vertelde ze dat ze door een lastige relatie break-up ging. Ik stak dus van wal over wat voor eikels mannen zijn en dat zoiets nooit leuk is en heel cliché blabla dat ze uiteindelijk beter af was. Toen vroeg ik wie het uitgemaakt had, hij of jij? … Waarop ze zei: zij.. Ik had net een kwartier mannen belachelijk zitten maken terwijl ze op vrouwen valt!! Blunder van de week. Daarna nog verder gepraat, ik ken dat andere meisje ook, was me nooit opgevallen dat die wat hadden dus nu vraag ik me wel af hoeveel andere relaties er nog zijn binnen het team waar ik niks van weet:p

Nou, ik ga eens richting winkelcentrum en daarna vast genieten van de vakantie. Vanavond Sindy en Silvia ophalen en dan begint de tocht!
Deze keer geen foto’s (heb er geen gemaakt) maar dat maak ik volgende week wel weer goed:)

  • 29 September 2011 - 07:31

    Godelieve:

    Heerlijk verslag weer, ik zit elke keer hardop te lachen, niet zo handig op kantoor! Die bezorgdienst van de Mac lijkt me wel wat, ideaal om de Quarterpounders gewoon thuis te laten bezorgen, toch?

    Heel veel plezier op vakantie, ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.

    Greetings from opperniggie

  • 29 September 2011 - 20:10

    Imke:

    Klink goed; vakantie! Geniet er van en doe je even voorzichtig met je enkel? ;-) Enjoy! Xxx

  • 29 September 2011 - 21:47

    Mama:

    t zal ook eens normaal gaan bij Iris! handig om een zere enkel te hebben terwijl je op vakantie gaat. Ik heb trouwens het gevoel dat je hele tijd daar een grote vakantie is. Misschien zie ik het verkeerd hoor. veel liefs xxxxx

  • 01 Oktober 2011 - 06:10

    Laura:

    Ik deel Marian's idee een beetje, maar dat is het hele concept van een half jaar in het buitenland studeren, toch? En je haalt er nog studiepunten mee ook, dus geniet er maar van! Wie weet tot in Oz, zou leuk zijn...
    Groetjes, Laura

  • 01 Oktober 2011 - 14:41

    Elly :

    Ha Iris,
    Doe je wel voorzichtig met die enkel...maar dat zegt je moeder ook al,dus waar bemoei ik mij mee!!Heerlijk om op deze manier te studeren,ik wou dat ik jaaaaren later geboren was en dan was ik ook op wereldstudiereis gegaan,maar helaas!
    Twee weken geleden heb ik een kaartje naar je adres in Singapore gestuurd,want ik wil natuuuurlijk een kaartje terug!!Ben benieuwd of het aangekomen is...
    Wij genieten hier van heerlijk nazomerweer en het huis van Amber schiet aardig op!Zal raar zijn als ze uit Duiven vertrekken,want daarom kwamen we ook in Duiven wonen.Al gunnen we ze van harte een ruimer en beter huis!
    Veel plezier op je vakantie en maak mooie foto"s.Groetjes,ook van Anne Pieter en mij,Elly

  • 03 Oktober 2011 - 18:25

    Annette:

    Ben een beetje laat met reageren deze keer; inmiddels ben jij al aan het rondreizen op Java met Syl en Sindy. Ik hoop dat jullie een geweldige week hebben samen en ben super benieuwd naar wat je daar weer allemaal meemaakt!
    Liefs, Annette xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 65064

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: