Expeditie Robinson in Maleisië! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Expeditie Robinson in Maleisië! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Expeditie Robinson in Maleisië!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

09 Augustus 2011 | Singapore, Singapore

Pfieuw, bereid je maar vast voor op een lang verhaal want ik heb echt te veel te vertellen! Er komt nog een apart verhaal voor zaterdagavond, dat verdiende namelijk een aparte vermelding!

Dinsdag zijn we overdag naar de Chinese en Japanese gardens geweest, echt supermooi om te zien en ook lekker verbrand door het felle zonnetje daar. In de Chinese garden was ook een levend schildpadden museum waar ik natuurlijk als echte schildpadden liefhebber even naar binnen moest. De grootste trekpleister was een 2 koppige schildpad met 6 poten, die, waar ik achter kwam toen ik mijn toegangskaartje al gekocht had, overleden was in 2007! Desalniettemin was het eigenlijk nog best het bekijken waard, echt bizarre beesten leven daar. Ook mocht ik ze even voeren, zie filmpje voor hoe dat verliep (ik heb trouwens nog wel meer filmpjes, maar daarvan geef ik een link want ik kan er maar 2 op deze website plaatsen).

Woensdagochtend ben ik samen met Dionne naar Ikea geweest om de laatste spulletjes voor ons appartement te halen (een roze lamp bijvoorbeeld) en nu zijn we wel helemaal gesetteld. Verder hebben we 's middags niet zoveel gedaan maar 's avonds hebben we een feestje bij ons thuis georganiseerd. Het begon heel ongemakkelijk met iedereen die elkaar een beetje aan zat te kijken maar na de bierestafettes (mijn idee..) was het ijs toch aardig gebroken. Het idee was om na ons feestje door te gaan naar de stad, om daar verder te feesten. Wat een diepe ellende was dat zeg! Het was ladiesnight, wat betekent dat je tot 1 uur 's nachts gratis drank krijgt (onder het mom van dronken meisjes besteden meer aandacht aan jongens). Ik zal het kort houden maar het sloeg echt nergens op, voor de bar vormde zich dan een rij met vooraan een bewaker en dan mochten de meisjes 1 voor 1 een drankje halen. Iedere x als ik een drankje had kon ik dus weer achteraan aansluiten want tegen de tijd dat je vooraan stond was je glas wel leeg. Ook werd ik een keer vooraan weggestuurd omdat de bewaker mij aanzag voor Amée en beweerde dat ik niet de hele tijd in de rij had gestaan maar was wezen dansen. Nou flinke ruzie daar en op een gegeven moment wilde ie zelfs de politie bellen. Nou toen ben ik maar weggelopen want dat was een drankje niet waard.. Hoe dan ook, om half 1 's nachts lag de gang vol met kotsende chinese meisjes, stond er een meisje in de wc in de prullenbak te kotsen en ook op 3 van de 4 wc's. Én er ging ook nog een meisje met haar naaldhak op mijn voet staan. Niet echt een topavond maar buiten alle bovenstaande ellende toch een leuke avond (en goedkoop;)

Donderdag regende het, tropische regenstorm, en waren we allemaal een beetje brak. Na ons huisje opgeruimd en schoongemaakt te hebben (behoorlijk wat bier en blikjes op de vloer) heeft Dionne verder geslapen en Amée en ik hebben niet veel meer gedaan.

Vrijdag ben ik met Dionne en Hanna (uit Zweden) naar Sentosa Beach geweest. Sentosa is een eiland van Singapore wat omgetoverd is tot 1 groot pretpark. Je kunt er indoor skydiven, naar Universal Studios, het grootste aquarium ter wereld bekijken en nog véééél meer. Wij hebben alleen op het strand gelegen maar ook dat was prima. 's Middags hebben we ons laatste huisgenootje van het vliegveld gehaald, moest wel even wennen dat ik nu mn kamer moet delen. Ook spreken we nu binnen vooral engels terwijl dat daarvoor gewoon in het Nederlands kon (Simona komt uit Zwitserland).

Zaterdagochtend ging de wekker om 5.15 omdat wij onze bus naar Maleisië moesten halen! Ik ging met Dionne, Amée en Anouk, ook een meisje uit Nederland. We moesten nog rennen voor de MRT omdat de telefoon van Amée niet goed stond en de wekker dus 10 min laten dan gepland afliep. Die MRT's (metro) zijn ook echt goed geregeld, alleen als de deuren dichtgaan klinkt er hetzelfde geluid als in de grotten van Valkenburg voor het lasergamen. Je hebt nl altijd 15 seconden om die grot in te rennen en je te verstoppen en tijdens die 15 sec hoor je een vrij typisch geluid. Wat dus exact hetzelfde is als het deur-sluit-geluid van de MRT's. Het resultaat is dat als ik dat geluid hoor, ik gelijk die MRT in of uit wil rennen of me wil verstoppen achter een stoeltje haha!

Anyways, om half 7 vertrok de bus en na 2 onpraktische stops bij eerst de Singaporese douane en daarna bij de Maleisische douane kawmen we om 11.30 aan in Mersing, vanaf waar de boot ons naar ons bounty eiland zou brengen. We gingen namelijk een nachtje logeren op Pulau Babi Besar, daar is in 2004 expeditie Robinson opgenomen en het zag er allemaal leuk uit op de plaatjes. Overdag lekker aan het strand gelegen en veel gesnorkeld (en dus mn rug verbrand) maar het was wel echt super! Ook wel grappig was dat het halve eiland bevolkt werd door Nederlandse vakantiegangers.. Denk je ook eens naar de andere kant van de wereld te verhuizen:s. Heel hip was wel dat wij onze eigen tafel hadden (zie fotos). Verschrikkelijk leven!

Zondag hebben we rustig opgestaan en zijn we om half 12 met de speedboat teruggegaan naar Mersing, waar we de bus naar Kuala Lumpur zouden nemen. Op zich ging dit allemaal prima alleen de bus deed er geen 5 uur over maar ruim 7. Bij aankomst was ik dus best chagerijnig en erg hongerig - niet te genieten dus. Kuala Lumpur zelf was wel iets smeriger dan Singapore (Kan ook niet anders, hier is het echt overal schoner dan schoon, in geen enkel metrostation ligt er ook maar een papiertje op de grond) maar het zag er wel heel mooi uit! We hebben eerst onze spullen weggebracht naar ons hostel en zijn daarna gaan eten in de Reggae Bar (motto: Love all, feed all). Toen ik mn buikje weer rond had gegeten zijn we naar de Twin Towers (hoogste gebouwen ter wereld op dit moment?) geweest, eerst wilden we hier overdag heen maar meerdere mensen zeiden dat we 's avonds moesten gaan. En terecht was het was echt prachtig! Die dingen zijn zo onmenselijk hoog! We zijn ook nog een hotel ingesneakt en naar de hoogste verdieping gegaan om daar ook nog mooie foto's te kunnen maken. Wat erg goed gelukt is!

Maandagochtend zijn we eerst met de metro naar het busstation gegaan om tickets te halen voor de nachtbus. Toen we dat gedaan hadden hebben we de rest van de dag... geshopt! Alle echte hotspots van Kuala Lumpur hadden we al gezien de avond ervoor en shoppen kost daar echt niks, al moet je wel een beetje afdingen. Oja, we zijn ook een klein winkelcentrum ingeweest en daar kon je zon vissen-pedicure krijgen haha! Allemaal van die visjes die aan je voeten eten zodat ze superzacht werden, €1,20 voor 10 minuten haha! Alleen Dionne en Anouk durfden niet zo goed:p. Al met al een zeer geslaagd dagje, heb binnen wat ik wilde hebben (er komt een pakketje naar Nederland...) en het was een gezellig dag in Kuala Lumpur's Chinatown. Om half 7 zijn we gaan eten en daarna naar het busstation gegaan. De bus was echt heeel fijn, supersnel (had ik niet verwacht) en ook de stoelen waren erg luxe. Beetje jammer dat ze op Aziatische maat gemaakt zijn want ook al deed ik het voetenbankje omhoog, dan nog lag ik daar alleen met mn kuiten op en met de voeten gewoon op de vloer haha!

De bus vertrok om 21.20 en om 02u waren we in Singapore. Vanaf daar hebben we een taxi genomen naar ons huisje en om half 3 lag ik in mn bed. Het is nu half 1 en ik ben al een tijdje wakker, sinds dit weekend zit ik ook eindelijk in een goed slaapritme (daarvoor was echt dramatisch). Het is vandaag National Day, een soort Koninginnedag en vanavond gaan we naar het vuurwerk kijken en misschien de parade (geen idee was het inhoudt). Verder is deze week de orientatie en verder weet ik nog niet wat ik ga doen.

Nog een paar weetjes; de bedden zijn hier ook op Aziatische maten, en mijn matras is dus maar 1,80m lang. Ik ben zelf 1,74 en aangezien je niet met je hoofd helemaal bovenaan ligt, lig ik dus standaard met mn voeten over de rand:s.

Onze wasmachine heeft geen waterafvoer, dat loopt via een slang de douche in. Soms vergeet ik dat dat ding draait en ga ik gewoon douchen, om na 10 minuten overspoelt te worden (naja de voeten dan) door wasmachinewater.

De titel van mijn vorige verhaal is gebaseerd op een avondje eten samen met Anne-Fleur. Wij probeerden namelijk heel ijverig met stokjes te eten (het lukte mij aardig) maar er zat een wat ouder stel ons mismoedig aan te kijken de hele tijd. Op een gegeven moment liep de man weg en kwam hij terug met 2 lepels. 'Here, a spoon for you'. Het ging ze toch te langzaam af en ze konden het niet aanzien haha!

Dat was het wel weer voor nu, ik ben nog een hele hoop vergeten maar dat komt wel een keertje, nu eerst de foto's erbij, die staan trouwens allemaal bij het volgende verhaal.. de kakkerlakkenkrachtmeting..

  • 09 Augustus 2011 - 06:06

    Anouk De Jong:

    Over de vissen mag best gezegd worden dat ik het uiteindelijk WEL heb gedaan ;)

  • 09 Augustus 2011 - 06:08

    :

    Dat is helemaal waar!

  • 09 Augustus 2011 - 07:40

    Henkel:

    Hey Iris kijk je wel uit bij die Ikea daar. Volgens berichten hier zijn er namaak Ikea's in die Aziatische landen, Je kan ze herkennen: als je geen schroefjes overhoudt is het niet de echte Ikea :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 65068

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: