Uniformen en een lekke band:) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Uniformen en een lekke band:) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Uniformen en een lekke band:)

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

21 Januari 2009 | Ghana, Tamale

Gisteren was het dan zover, na een hoop geharrewar vorige week waren de uniformen eindelijk af en klaar om uitgedeeld te worden. Dit stond eigenlijk gepland voor vorige week maandag maar toen waren de broeken nog niet klaar en had de headmaster gebeld dat er eigenlijk niet zoveel kinderen waren komen opdagen op hun eerste schooldag. *zucht* Nou goed, dit is Ghana wat gelijk staat aan 'dit had ik kunnen verwachten'. Maar gisteren was alles ok en Francis zou mij en Franka om 09.00 thuis komen ophalen, Myrte moest werken. 09.05 Ging mn mobiel, 'Francis Ghana'. Kreun. Zucht. Hallo? Lang verhaal kort maken; Francis had een lekke band! Hij stond ergens halverwege mijn huis en de stad en vroeg of wij daar heen wilden komen. Hij zou dan naar de stad gaan om in de tussentijd een nieuwe band te kopen zodat we alsnog op weg konden. Nouja prima, ik de rest gebeld (Jessica en Rosanne) dat die daar ook heen moesten komen en ik ging ervanuit dat Francis zelf de kleermaker wel gebeld zou hebben.... Uurtje later was alles geregeld en waren we op weg naar de kleermaker om de uniformen en hem op te halen. Hij zou meegaan om de maten van de kleine kindjes op te nemen voor de laatste set.

Even een update tussendoor; deze set gaat niet door mij betaald worden, Jessica heeft thuis ook een inzameling gehouden en vond dit een leuk doel. Ik had hier geen problemen mee omdat jullie allemaal aan mij heel ruim gegeven hebben en er zo ook nog een nuttige donatie naar het weeshuis kan. Wat ik zelf ook nog mee vond spelen, als ik de 2e set ook zou betalen zou dat het enige zijn wat ik ervoor deed, ik krijg ze dan niet meer te zien omdat ik dan al weg ben. En dat uitdelen is het allerleukste aan die uniformen dusse... as. vrijdag ergens in de middag komt er nog een verhaaltje zoals dit maar dan met het weeshuis in de hoofdrol;) Zelf dan is er nog een bedrag over wat meegaat naar Zuid-Afrika omdat ik er van overtuigd ben dat ook daar vast een goed doel te vinden is. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!

Francis was natuurlijk vergeten de kleermaker te bellen dus die was een beetje in de war omdat wij dik anderhalf uur te laat bij hem kwamen! Rond half 11 waren we eindelijk bij de school, waar het verdacht rustig was hoewel de kinderen die er waren erg hun best deden met juichen en schreeuwen voor 10! Alle kinderen die een uniform kregen werden eerst netjes op een rij gezet zodat de goede maten bijelkaar stonden, daarna kregen ze hun pakje. Hilariteit alom als er een jochie zn broek verkeerd om aanhad en bij het omkleden wij zijn blote billen zagen:p Ik heb maar even geholpen met aankleden want welke idioot heeft er knoopjes uitgevonden??? Zij snapten er in ieder geval niet zoveel van. Hieronder vind je foto's van die dag, en op www.girlie-iris.hyves.nl kun je de rest bekijken in mn fotogedeelte. Hier staan trouwens wel meer foto's..! Ik vond het erg geslaagd, ook vooral omdat die kindjes er zoo blij mee zijn! Francis vertelde mij later dat de headmaster had verteld over dat de school meer aanzien heeft gekregen. Nu vraag je je af, hoezo dan? Nou kijk, die uniformen geven toch een bepaalde status in de plaats van zon bijelkaar geraapt zooitje. Dit heeft ervoor gezorgd dat meer ouders hun kinderen naar school hebben gestuurd en ook consequenter zijn in het dagelijkse schoolritme omdat de school er simpelweg beter uitziet. Applausje voor jullie;)


Verder; mijn tijd zit er hier bijna op. Maandag gaat mijn bus naar Accra waar ik een weekje zal verblijven. Ik ga daar een paar daagjes werken in het weeshuis en wat vrienden ontmoeten. De maandag daarna vertrek ik naar Zuid-Afrika. Er is een kleine wijziging in mijn plannen, ik ga namelijk niet meer wonen/werken in Soweto maar in Nelspruit, Mpumalanga. Ik werk daar voor Nelspruit child welfare en ik heb dit gedaan omdat dit programma mij meer aansprak dat dat van Soweto. Hier heb ik wat meer vrijheid en 15 projecten meer om uit te kiezen. Bovendien is Mozambique, Swaziland of het Krugerpark ontzettend dichtbij wat reizen makkelijk maakt! Ik ben daar te bereiken op +27 72 824 2416, mijn zuid-afrikaanse mobiele nummer. DUS: vanaf 2 februari is +233 246323871 NIET MEER IN GEBRUIK.

Dat was m wel zo'n beetje, drukke dag vandaag en zometeen nog de foto's uploaden als de pc meewerkt;) Groetjes uit een ondertussen wat kouder(!) Ghana

  • 21 Januari 2009 - 11:20

    Iris:

    De computer werkt niet echt met me mee dus op de foto's moeten jullie nog iets langer wachten.. Sorry sorry..

  • 21 Januari 2009 - 11:40

    Elly Bouhuys:

    Wat staat dat schattig, al die uniformpjes.
    Ik zal je in Nairobi meenemen naar het weeshuis waar wij inmiddels al heel aktief zijn.
    Hoewel Kenia rijker is, is de ellende net zo groot. Vorige week was er geen water, dat is inmiddels opgelost. Deze week was er geen eten voor de kinderen en dat hebben we dan ook maar opgelost. We hebben op onze site ook foto's gezet.
    Alvast goede reis naar Zuid Afrika gewenst en we avonturen weer met plezeier tegemoet. Groetjes,

  • 21 Januari 2009 - 19:38

    Frieda:

    Ziet er super uit! Wat een dotjes zeg. Je mag trots zijn op jezelf. En dan nu alweer op weg naar de volgende bestemming; wat gaat de tijd toch snel. Hopelijk is het daar wat je ervan verwacht en wie weet is er ook nog de mogelijkheid om wat rond te reizen. Succes met het verkassen en tot je volgende berichtje,
    Doei!!!!
    Frieda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 65090

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: