Gelukkig hebben we de foto's nog.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Gelukkig hebben we de foto's nog.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Gelukkig hebben we de foto's nog..

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

14 April 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

..Maar ik moet jullie teleurstellen want uploaden lukt om een of andere reden niet.. Ik heb 3 nieuwe foto's online maar het is echt de moeite niet. Hopelijk kunnen jullie nog die 10 dagen wachten dan krijgen jullie ze in het echt te zien met mijn fantastische commentaar erbij natuurlijk:p Als ik ergens deze week nog tijd heb zal ik het nog een keer proberen maar reken er maar niet op:(

Nou, maar even een overzichtje van de afgelopen week! We hebben echt ontzettend veel gedaan en ik hoop dat ik alles nog weet:D

Woensdag 8 April:
Toen zijn we dus naar Stellenbosch gereden, van te voren wisten we al dat dit een wijnregio was dus papa had van te voren bij de slijter maar genoeg bier ingeslagen om de tijd door te komen;) We zaten in een guesthouse een stukje van het dorp af wat ook dienstdeed als, jaja, wijnproeverij! Die middag hebben we vrij weinig gedaan, ik had een nieuw boek dankzij papa en ben stil in de zon gaan zitten lezen terwijl papa een beetje het gebied verkende. 's Avonds wilden we uit eten in Stellenbosch en er moesten heel veel restaurantjes zijn en die waren er ook wel maar weinig was de moeite waard. Uiteindelijk vonden we ergens in een uithoekje een hele lekkere pizzeria waar we goed ons best hebben gedaan zoals een 'de Groot' dat hoort te doen:)

Donderdag 9 April:
Al heel vroeg wakker omdat we een kapotte badkamerdeur hadden. Iedere keer als je hem open of dicht deed maakte dat ding een hoop kabaal. Papa moest 's ochtends vroeg na mij ook nog naar de wc en toen <<<<<< Ineens kan ik foto's uploaden dus ik ga nog even mn best doen ff tussendoor >>>>> was ik daarna klaarwakker dus van slapen kwam niet meer zoveel. Die dag hebben we verder door Stellenbosch gewandeld want daar zijn veel mooie oude gebouwen en leuke prulwinkeltjes:D:D Een van die winkeltjes is Oom samiese winkel waar als het goed is straks een foto van staat, echt heel leuk! Verder zijn we een heel eind langs de kust opgereden want het was echt heel mooi weer dus echt de moeite waard. 's Avonds gingen we eten bij Moyo, een restaurant in Spier. Dit is een verhaal apart. Moyo is een restaurant waar je met ik weet niet hoeveel honderd mensen kunt eten van 1 buffet. Dit buffet bestaat uit allerlei lekkere dingen maar ook een hoop lokale spullen als gemsbok en springbok (dat ligt niet bij de AH) Verder word je tijdens het eten vermaakt door allerlei artiesten (locals) die dans opvoeren, zingen, drummen en als dat nog niet genoeg is eet je in je eigen 'tent'!! Ontzettend leuk en lekker allemaal, vooral toen 3 mannen speciaal voor mij (en een beetje voor papa) kwamen zingen. Wist echt even niet waar ik kijken moest:P Terug in het guesthouse hadden ze de badkamerdeur gemaakt, nouja gemaakt, gesloopt:P Ze hadden de halve deur eruit gehaald en inderdaad hij maakte geen geluid meer maar je moest wel heel voorzichtig open en dicht doen!!

Vrijdag zijn we naar Oudtshoorn gereden over de Route 62. Door verschillende bergpassen gereden en in Villiersdorp hebben we Laura(!) ontmoet:D:D We moesten nog wat spulletjes uitwisselen en toevallig reden we elkaars kant op, echt heel leuk! Het was best een flinke rit (450km) en omdat we vrij laat vertrokken waren kwamen we pas laat in de middag in Oudtshoorn aan. Het eerste wat mij opviel waren struisvogels.. Overal hebben ze daar struisvogels! Zoals ze bij ons koeien in de wei hebben lopen lopen daar overal STRUISVOGELS. Ziet er niet uit. We sliepen hier in guesthouse La Plume, echt heeel erg mooi! Wat ik nog het mooiste vond.. Er lagen hier potverdorie ROZENBLAAJDES in de wc-pot. Hoezo verschilletje met een paar weekjes terug:p? Ik ga trouwens even wat sneller en korter typen want mn tijd is al weer bijna op... Maar goed ik kreeg behoorlijk de slappe lach over die blaadjes.. Alsof die tegen papa's stank opkunnen;)

Zaterdag hebben we de Cango Caves bezocht en de Swartbergpas gereden. Weer ontzettend boeiend allemaal. Na die Swartbergpas (die ik eng vond want er was geen vangrailing niks niet op de hoge stukken) moesten we 100 km omrijden om weer terug te komen wat ook weer voor een leuk sightseeing stuk zorgde! In oudtshoorn zelf was een festival aan de gang dus nadat we terugwaren hebben we daar ook nog even een rondje gelopen.

Zondag was een topdag! We zijn eerst naar Cango Wildlife Ranch geweest was echt superleuk was! Leeuwen, tijgers, krokodillen, meerkatten, slangen, baby vanalles en nog wat, nijlpaarden, witte leeuwen en nog veel meer in een heel mooi park! Heel veel foto's gemaakt dus dat krijgen jullie allemaal nog te zien!
's Middags begon het festijn pas echt, we gingen quadbiken! Van laura hadden we advies gekregen om dat te doen bij TBi adventures en dat was inderdaad super! een gids, papa en ik en dat was het! De route was niet zo vies als bij Sonel (daar was ik echt smerig naderhand van de modder) maar wel een stuk uitdagender!! Ik ben zelf 2 keer weggeslipt en papa had hier en daar wat moeite met een helling opkomen maar het was echt heel gaaf. Halverwege hebben we een tussenstop gemaakt bij een waterval om even af te koelen en ook in een gebied waar een grote brand gewoed had een tijdje terug zijn we ook afgestapt. Een tocht van een dikke 2,5 uur en ik ben echt verkocht. Geef mij maar een quad:D:D Op de terugweg in de auto zagen we een fenomeen wat we nog niet eerder gezien hadden, Wolken.. Het slechte weer kwam eraan! Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat we nog geen regen hebben gehad dus mazzel!

Volgende dag naar Knysna gereden, en hier ga ik later meer over vertellen want mn tijd is echt zo goed als op.. Op www.girlie-iris.hyves.nl staan nieuwe foto's in de map Afrika de laatste weken. Als ik tijd heb zet ik voor vrijdag nog een bericht en anders in Kenia (daar vliegen we vrijdag naartoe!) Tot snel allemaal!!

  • 14 April 2009 - 17:07

    Annette:

    Ha die De Grootjes!

    Volgens mij hebben jullie de tijd van je leven samen! Geweldige foto's: jullie hebben zo'n beetje alle capes en bergen daar wel gehad zeker? Je ziet er hartstikke goed uit Iris, maar ik vind de foto van Wilfried op de quad ook wel erg charmant! Hopelijk blijft het weer nog een poosje goed zodat jullie alles kunnen doen wat je gepland hebt. Vermaak je nog een dag of tien!

    groetjes,
    Annette

  • 14 April 2009 - 17:42

    Mama:

    Hoezo charmant? Het is net een grote kleuter op z'n driewieler!En z'n haar ook zo enig.....
    Ik word weer helemaal smoor..... nee hoor, schat, je zag er heel lief uit in je karretje.
    dag schatten van me xxxxxxx

  • 15 April 2009 - 07:29

    Frieda:

    Heej meidje en Wilfried,

    pappie / dochter tripje bevalt wel zo te lezen. Klinkt goed, héél goed allemaal. Ga zodadelijk de foto's bekijken, ben nieuwsgierig. Maarruh Iris, als jij op de wc zit dan bak jij taartjes zeker??? Poep lekker door Wilfried, is gezond jongen.
    Geniet er allebei maar lekker van.

    Houdoe, Frieda

  • 15 April 2009 - 08:40

    Oompje:

    Dit zijn wel heel andere berichten dan we tot kortgeleden hier mochten aanschouwen. Hoewel, Wilfried en toilet lijkt eigenlijk ook wel een soort rampgebied.

    Gelukkig geniet je van lokale specialiteiten zoals gemsbok en springbok; struisvogel is natuurlijk al bekend en misschien heb je ook nog krokodil gegeten. Wilfried die (ruim?) bier inslaat voordat hij een van de betere wijngebieden ingaat, doet vermoeden dat de gastronomische middeleeuwen weer zijn begonnen. Na jou en onze terugkeer zullen we je weer op niveau brengen.
    Het quad rijden is natuurlijk niks. Veel herrie, motoren die echt geen A-label krijgen en er wordt het nodige kapot gereden. Dat je echt verkocht bent, is des te erger!
    Ik vermoed dat jullie nu verder op het zuid-oosten aangaan: Port Elisabeth, Durban en zo, the last resort in the British Empire - ooit.
    Veel plezier en goede reis - naar Kenia.

    Liefs,
    oompje

    PS Heb de foto's vanmorgen bij mijn ontbijt bekeken. Heeft toch iets van Puk en Muk op reis.

  • 15 April 2009 - 08:41

    Oompje:

    Dit zijn wel heel andere berichten dan we tot kortgeleden hier mochten aanschouwen. Hoewel, Wilfried en toilet lijkt eigenlijk ook wel een soort rampgebied.

    Gelukkig geniet je van lokale specialiteiten zoals gemsbok en springbok; struisvogel is natuurlijk al bekend en misschien heb je ook nog krokodil gegeten. Wilfried die (ruim?) bier inslaat voordat hij een van de betere wijngebieden ingaat, doet vermoeden dat de gastronomische middeleeuwen weer zijn begonnen. Na jou en onze terugkeer zullen we je weer op niveau brengen.
    Het quad rijden is natuurlijk niks. Veel herrie, motoren die echt geen A-label krijgen en er wordt het nodige kapot gereden. Dat je echt verkocht bent, is des te erger!
    Ik vermoed dat jullie nu verder op het zuid-oosten aangaan: Port Elisabeth, Durban en zo, the last resort in the British Empire - ooit.
    Veel plezier en goede reis - naar Kenia.

    Liefs,
    oompje

    PS Heb de foto's vanmorgen bij mijn ontbijt bekeken. Heeft toch iets van Puk en Muk op reis.

  • 16 April 2009 - 19:06

    Elly:

    Hoi Grootjes, vrijdag staan we op jullie te wachten op het vliegveld en in het weekend staat de safariauto al geboekt om ons naar de meren te brengen. Groetjes en tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 65091

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: