Fotootjes.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Fotootjes.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Fotootjes..

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2009 | Ghana, Tamale

Even kijken of dit werkt..

Nou wel dus, maar heb nu geen tijd meer om nog meer foto's te uploaden. Hou dit bericht even in de gaten want er komt een dezer dagen nog wat meer bij;)

  • 10 Januari 2009 - 13:00

    Oompje:

    Weliswaar laat, maar ook van mij allerbeste wensen. Een - nog steeds - spannend jaar, nu nog Ghana, dan RSA, man, man, man, wat doe je toch allemaal! Geweldig.
    En dan nu de foto's van de eerste uniformen. Zo zie ik waar ons geld naar toe is gegaan. Is trouwens geen geld, zoveel uniformen voor die centen. Heb je voldoende toezeggingen en uiteindelijk ook overboekingen gekregen? Want ja, beloven is één ding, betalen iets anders. Met het stellen van deze vraag bedacht ik me - al wat langer, trouwens - of jij onze reacties wel leest. Deze life-line met het thuisfront, het moederland, je dierbare vrienden en familie.
    Time flies when you are having fun. Ik realiseerde me niet dat je deze maand al weer vertrekt. Ik had zelf gedacht aan begin februari. Ondertussen ben je daar natuurlijk een hele madam. Ik las het privilege: de nieuwe moet bij je collega in bed terwijl jij een heel bed voor jezelf hebt. Afhankelijk van je voorkeur(en) is dat een voordeel natuurlijk of niet.
    Het is hier lange tijd stil geweest rondom de tweede ronde van jullie verkiezingen. Ik vroeg me zelfs even af of ze wel doorgingen! Maar zo'n dag of anderhalf voordat er weer gestemd werd, kwam het bericht in de NRC. En de uitslag ook. Ook de vreemde constructie van een uitslag voor het hele land op één district na en dan maar eerlijk en oprecht stemmen en tellen. De internationale waarnemers schijnen tevreden te zijn. We horen in ieder geval geen rare dingen en er wordt ook geen onrust gemeld. Dat is in sommige landen - en niet alleen Afrikaanse - wel anders.
    Dat van je culinaire iq snap ik wel: tenslotte kom jij natuurlijk eigenlijk uit een soort culinair Siberië en dan valt dat nogal op. Als je weer hier bent, zullen we de heropvoeding ter hand nemen: de tafel bij Bij Wijze van Klijzen is al gereserveerd.
    Op school zijn er weer zorgen: één van onze docenten heeft aan het begin van de kerstvakantie een herseninfarct gehad, een stevig; drie dagen in huis gelegen voor ze hem vonden. Nu ziekenhuis, maanden revalidatie en dan maar afwachten. Ik heb weer een docent nodig, nu voor tekenen. Totdat we een vervanger hebben gevonden - voor geïnteresseerden: de vacature staat op de site van de school (www.delasalle.nl) - gaat Frieda drie dagen in de week bij ons invallen. Samen met de twee dagen op haar eigen school heeft ze zo een meer dan fulltime baan: 34 lesuren in de week. Het schip met geld ...
    Vanuit een mooi, besneeuwd en koud - midden op de dag hier min tien graden - Nederland lieve groeten.

    Oompje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 65077

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: