Phuket & Bangkok: Snorkelen, Ladyboys en Mistah!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu Phuket & Bangkok: Snorkelen, Ladyboys en Mistah!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van irisoutintheworld - WaarBenJij.nu

Phuket & Bangkok: Snorkelen, Ladyboys en Mistah!!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

10 December 2011 | Thailand, Bangkok

Eindelijk weer een verhaal met inhoud van mijn kant! Het reizen is nu echt begonnen:).

We zijn begonnen in Phuket, waar we zondagmiddag heenvlogen. We hadden een hotel geboekt in het meest toeristische gedeelte: Patong. Dit was wel te merken maar omdat het niet echt hoogseizoen was was het er alsnog goed vertoeven voor datgene dat wij er kwamen doen: aan het strand liggen. Het zijn wel typische toeristen die naar Phuket komen, veel opgepompte jongens met meisjes aan hun arm die veel te blond zijn of juist bijzonder oude mannen met een klein thais meisje(?) aan hun...arm. 2 Dagen hebben we heerlijk uitgeslapen en vooral lekker op het strand gelegen. De eerste avond zijn we het nachtleven van Phuket gaan verkennen en dat fascinerend, amuserend en schokkend tegelijk haha. Ideaal waren de take-away cocktails, gewoon in een plastic beker en gemaakt terwijl je wacht. Verder krijg je menu's onder ogen van verschillende 'ping pong shows', heb er een foto van gemaakt maar de keuzes zijn echt bizar.. Kikkers, vissen noem maar op, alles kunnen die vrouwen 'wegschieten'. En ook alle ladyboys die daar rondlopen zijn ook vreemd. Dat is echt een derde geslacht hier haha! Wat wij nog het meest vreemde vonden was dat er gewoon gezinnen met kinderen op vakantie waren en daar rondliepen, nou als ik moeder was geweest was Phuket toch echt wel de laatste bestemming, of in ieder geval Patong haha!

Na 2 dagen niksdoen besloten we dat we toch iets actiefs wilden doen. Om 7 uur (4 uur eerder dan normaal) ging de wekker en een half uurtje later werden we opgehaald. Er lag een eilandtrip in het vooruitzicht waar we ook her en der konden snorkelen. De rest van Phuket was wel mooier dan waar wij zaten zag ik vanuit de bus en ook iets minder toeristisch. Eenmaal aangekomen bij Boat Lagoon Marina heb ik nog een hoesje gekocht zodat ik onder water foto's kon maken. Later bleek dat dit moeilijker was dan gedacht dus ik moet nog even verder oefenen voordat ik hele vissen op de foto heb haha! We gingen eerst naar Maya Bay, een klein eiland wat ook een natuurreservaat is. Anne-Fleur en ik hebben vooral onze ogen uitgekeken naar alle ander toeristen. Er was ook weer een klein chinees vrouwtje wat stiekem achter ons ging zitten en daar poseerde zodat ze met ons op de foto kon. Van Maya Bay gingen we naar Loh Samah Bay waar we even gesnorkeld hebben. Mijn snorkel lekte dus ik kreeg de hele tijd vies zeewater binnen, echt goor. Vanaf hier gingen we naar Pileh Lagoon voor wat mooie foto's en daarna de Viking Cave voor wat foto's. Vooral toeristisch (wat een verrassing:p). Het was trouwens wel supermooi weer en hoewel we bleven smeren ben ik toch verbrand. Daarom vervelt nu mn voorhoofd en mn neus en is het net alsof ik een huidziekte heb haha. Hierna zijn we naar Monkey Beach gegaan waar ik aapjes heb gevoerd (doodeng, vregge beesten). Later nog gelunched op Koh Phi Phi en daar hebben we nog gezwommen waar Anne-Fleur letterlijk gebeten is door een vis(!). Een baby witte haai hebben we later besloten. Tot slot zijn we naar Khai Nai Island gegaan, een echt bounty eiland waar ik nog heb gesnorkeld. Op weg naar het hotel terug in de bus zagen we ook nog een vrouw die haar olifant uitliet (serieus) en hebben we nog lekker BVN zitten kijken (die Nederlandse zender voor buitenlanders, heerlijk).

Op 8 december zijn we doorgereisd naar Bangkok, en dat vliegveld was echt superonduidelijk. Het was echt niet duidelijk welke rij nou bestemd was voor welke incheckbalie dus veel mensen wisselden ook nog eens. Eenmaal ingecheckt bleek ook nog dat we drie kwartier vertraging hadden dat was een beetje jammer. De vlucht was gelukkig maar kort dus rond een uurtje of half 6 waren we in Bangkok. Eenmaal buiten het vliegveld hadden we een beetje moeite met de juiste weg vinden maar uiteindelijk zijn de met de skytrain naar het station 'Makassan' gegaan vanwaar we een bus moesten nemen. Vanaf de MRT moesten we dus met de bus die we nog wel makkelijk vonden en de conducteur was erg behulpzaam en zou ons vertellen waar we eruit moesten. Het verkeer was wel echt verschrikkelijk, overal staat het vast, ook al was het wat later 's avonds. De spoorwegovergang was ook leuk, het spoor liep recht over een drukke kruising en als er dan een volbepakte trein aankwam reed de spoorwegpolitie een soort hekken op wieltjes de straat op terwijl er een sirene afging. Ook toeterde de trein een paar keer zodat de mensen 3 wijken verderop ook wisten dat er een trein aankwam haha. Ook hier verkopen ze overal op straat eten, als ik een vergelijking moest maken tussen Afrika en Azie dan is het zo dat Afrikanen eten om te leven en Aziaten leven om te eten. Echt ongelofelijk.

Onze straat bleek een uitgaansstraat te zijn en hoewel we dit in onze kamer goed kunnen horen is het niet heel storen. We hebben er de eerste avond nog doorheen gelopen, want er waren ook heel veel winkeltjes. Bij terugkomst op onze kamer moest ik naar de wc voor boodschap 2. Voor het eerst in 3 dagen dus dat zegt wat. Bevalling was goed gelukt maar toen ik wilde doortrekken zat de wc verstopt!!! Ik dacht echt... dit meen je niet. Gelukkig vond ik op de gang zo'n plopper en heb ik de wc ontstopt (ik was niet van plan om de receptie te bellen..) maar gelukkig werkte mijn loodgieterskunsten en doet ie nu weer:D. Ik ben nou eenmaal een kind van mijn vader.

Gisteren hadden we besloten om er maar weer een actieve dag van te maken. Aangezien we pas ontbeten om half 12 ging dit ietwat mis want voordat we eenmaal op pad waren liep het al tegen de middag. We besloten om naar het oude gedeelte van Bangkok te gaan maar dit bleek ook een beetje moeilijk. We werden nog bijna opgelicht door een tuk-tuk mannetje maar gelukkig liepen we op tijd weg en zijn we gewoon gaan lopen. We hebben gewoon gelopen van tempel naar tempel (er zijn er nogal veel hier). Bij de eerste waren we een beetje bang of we wel overal mochten komen en of we niets fout deden maar 't was allemaal prima. Hier lopen ook veel monniken maar als vrouw mag je die niet aanraken (op een drukke straat ook niet tegen ze aanbotsen, dat is soms best lastig) en je mag ook bijv niet in hetzelfde gedeelte van het vliegveld zitten of andere plaatsen, dan hangt er een bordje 'reserved for monks'. Bij de eerste tempel werden Anne-Fleur en ik nog gevraagd om mee te bidden (soort van) door gewone mensen die daar waren en dit hebben we ook gedaan. Was best grappig en ook leuk dat zij dat zo wilden delen. Hierna zijn we naar 2 tempels gegaan waarvan de naam niet weten maar die wel erg mooi waren. De enelaatste vond ik het mooist 'Wat Ratchanatdaram Worawihan', deze was erg indrukwekkend. Tot slot zijn we naar 'Wat Saket Rajavaramahavihara' gegaan vanwaar je een mooi uitzicht had over de stad.. en de smog. Bangkok is minder smerig dan ik dacht maar op veel plaatsen stinkt het wel en ook de rivieren zijn echt goor.

Vandaag zijn we naar de Chatuchak market geweest maar dat was ons iets te druk/warm/onduidelijk en persoonlijk kreeg ik er heel veel last van mn verkoudheid/allergie (een van 2 is het). Daarom zijn we maar weer bijtijds teruggegaan naar ons hotel en hebben nog even bij het zwembad gelegen en een boekje gelezen. Later zijn we nog een keer door onze straat gelopen en hebben we een hapje gegeten. Nu typ ik dit en we gaan op tijd naar bed want morgen wacht ons een 12-urige reis naar Cambodja.

Thailand tot nu toe ging in sneltreinvaart voorbij wat een goed teken is. De mensen zijn vriendelijk en diegene zonder zelfbelang kunnen nog behoorlijk hulpvaardig zijn. De mensen die toeristen iets willen aansmeren ook en is de truc/moeilijkheid om deze twee van elkaar te scheiden. Bij ons in de straat roepen ze ook vanalles zoals vanavond nog, een jongen voor een tattoostudio: 'Do you want tattoo?' ik:no 'Do you want piercing?' ik:no 'Do you want boyfriend?' ik:no 'But look at me! I'm pretty and strong!!' Uuuhm oke nee dankje, nog steeds geen interesse haha! Verder kennen ze hier geen verschil tussen mannen en vrouwen want waar we ook komen, iedereen spreekt ons aan met 'sir' of probeert ons naar binnen te lokken met 'look mister (spreek uit: mistah) look here'. :D

Goed, ik brei er weer een eind aan, is nu wel weer lang genoeg. We plannen om ongeveer een week tot 10 dagen in Cambodja door te brengen dus als we vanaf daar weer verder reizen zal ik jullie weer op de hoogte houden van onze avonturen.

  • 10 December 2011 - 17:24

    Annette:

    Iris, dat verstopte wc verhaal! Hilarisch hahahahahh! Je kunt maar ergens in op je vader lijken .......... :-) ;-))
    Dat mannenopvangcentrum en die pingpong shows: ik kwam echt niet meer bij! Vrouwtje met 25 fototoestellen om haar nek, ook super geinig ;-)
    Kortom, ik had geen topdag vandaag, maar dankzij jouw verhaal en foto's heb ik weer even heerlijk kunnen lachen. Ik zou zeggen: ga vooral zo door voorlopig! Jij genieten daarginds en wij hier xxx

  • 11 December 2011 - 04:52

    Dionne:

    Hihi, alles komt zooooo bekend voor! NICE! Ik ga ook snel mijn verhaaltje typen kun je lezen dat we bijna precies hetzelfde gedaan hebben ;) haha. En ik heb nog wat leuke updates! Maar zal dat via de mail doen... Ben gisteren terug gekomen in Singapore & je raadt het al: het regent!!!! BAH! Ben blij als ik woensdag naar huis kan! Geniet met zn tweetjes & tot snel! xxxxx

  • 11 December 2011 - 11:45

    Elly En Anne P.:

    Hey IrIs,
    Tjonge,jonge,wat een belevenissen!!Ik zit al een tijdje in de lappenmand en maak door jouw verhalen zo toch leuke en mooie uitstapjes,hi,hi!Het schiet al aardig op...maar je kaartje heb ik [nog]niet ontvangen,jammerrrr!Jij die van ons wel begreep ik.Je hebt vast al gehoord dat Marrit en kinders nu verhuisd zijn naar Doesburg,mooi en ruim huis!Het was wel zwaar voor onze krikkemikkige familie,maar gelukt,al moet er nog het nodige gebeuren.Voor ons raar idee,want waarom gingen we in Duiven wonen...juist! We zijn uiteraard blij voor haar en de kinders.
    Geniet jij lekker van de andere wereld daar!Liefs van ons 2!Elly

  • 11 December 2011 - 20:59

    Imke:

    Zoals altijd was het weer leuk om te lezen! En kan ik maar één ding zeggen: geniet ervan!!!!!

    Liefs Imke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 65070

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

International Humanitarian Action Semester II

24 September 2012 - 22 Januari 2013

International Humanitarian Action Semester I

07 September 2012 - 14 September 2012

Introductieweek

28 Juli 2011 - 27 Januari 2012

Azie!

06 Augustus 2008 - 24 April 2009

Afrika!

Landen bezocht: